گن بعد از عمل, گن لیپوماتیک

تفاوت گن های لیپوماتیک با غیره!هر گنی،گن جراحی؟!

Aurafix

گن های مخصوص جراحی لیپوماتیک دارای ویژگی های خاص خود است که آن ها را از گن های معمولی متمایز می کند.دراین مقاله تفاوت گن های لیپوماتیک با غیره را بررسی می کنیم.

مطالبی که در این مقاله یاد میگیریم:

تفاوت گن های لیپوماتیک با غیره

پارچه های مورد استفاده در دوخت گن های طبی یا گن های بعد از عمل، دارای خصوصیات ویژه ای هستند و این خصایص موجب تمایز آنها از گن های صرفا کشسان و الاستیک میشود. این پارچه ها که اغلب دارای تائیدیه های بهداشت جهانی مانند CE اروپا و FDA امریکا هستند، آنتی باکتریال بوده و خواص ضد حساسیت دارند. همینطور به دلیل خاصیت تنفسی پارچه ها، از گرم شدن و تعریق بدن جلوگیری میکنند.

پارچه گن های طبی یا به اصطلاح گن بعد از لیپوماتیک به جهت پیچیده بودن خصیصه های طراحی و نوع ترکیب مواد اولیه (نایلون، اسپاندکس، الاستین و لایکرا) به راحتی از دیگر گن های موجود قابل تشخیص است.

گن های بعد از جراحی بسیار انعطاف پذیر بوده و میزان فشاری که به بدن وارد میکنند (بین 22 تا 25 میلی متر جیوه) متناسب با شرایط بدنی مصرف کننده است. میزان باز شدن پارچه و قدرت حفظ نیروی کششی در گن های بعد از عمل بسیار بالا است، از این رو باعث خروج مایعات ناشی از جراحی لاغری، کاهش تورم ایجاد شده و همچنین فرم گیری هرچه بهتر بدن فرد میشود.

گن های مخصوص جراحی لیپوماتیک دارای طراحی ویژه ای است و همین طراحی باعث تفاوت این نوع گن ها با گن های عادی شده است. قسمت فاق گن های لیپوماتیک عموما باز است یا از طریق قزن یا هوک،باز و بسته می شود، در گن های پا دار قسمت فاق کاملا باز است تا استفاده از آن راحت تر باشد و هنگام استفاده از سرویس بهداشتی نیاز به جدا کردن گن از بدن نباشد. اما گن های فرم دهنده این خصوصیت را ندارد.

گن هایی که بعد از جراحی لیپوماتیک کاربرد دارد ویژگی هایی دارد که باید به آنها توجه کرد.مانند سایز و جنس گن‌.حتما قبل از خرید گن با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید گنی که میخرید متناسب با بدن شما و ناحیه جراحی شده است.

 

لطفا برای مشاهده گن های طبی و بعد از جراحی روی عکس زیر کلیک بفرمایید.

VOE-2

ویژگی های گن های جراحی لیپوماتیک

۱-نوع جنس پارچه

پارچه ای که برای دوخت این گن ها به کار گرفته می شود ضد باکتری و ضد حساسیت است.این پارچه ها خنک است تا از تعریق بدن جلوگیری کند.

۲-قابلیت کشسانی

گن هایی که برای لیپوماتیک استفاده می شود از جنس الاستیک است که بسیار انعطاف پذیر می باشد، تا به راحتی به بدن فرم دهد.

۳-کیفیت دوخت گن

نه تنها پارچه بلکه حتی قزن ها و نخی که در دوخت گن های لیپوماتیک به کار برده شده باید دارای کیفیت بالایی باشد تا مقاومت گن حفظ شود و در اثر فشار آسیب نبیند.

۴-دارا بودن تاییدیه بهداشت

معمولا گن های لیپوماتیک باید دارای تاییدیه بهداشت جهانی، FDA امریکا و CEاروپا  باشد. تا بدن دچار عفونت و  آلرژی نشود.

 

تفاوت گن های لیپوماتیک با غیره

۵-متناسب بودن با ناحیه عمل

گن های لیپوماتیک باید با ناحیه ای که عمل شده تناسب داشته باشد مثلا گن های مخصوص شکم یا گن های مخصوص بازو و یا گن های مخصوص غبغب که هر کدام فرم و فشار متناسب با همان ناحیه را ایجاد می کند.

۶-قابلیت شستشو

گن هایی که بعد از عمل لیپوماتیک استفاده می شود باید قابل شستشو باشد تا علاوه بر حفظ بهداشت،با هربار شستشو آسیب نبیند.

۷-سایز گن

گن های لیپوماتیک در سایزهای مختلف وجود دارد و باید طوری انتخاب شود که فشار لازم را به ناحیه جراحی شده وارد کند.نه زیاد گشاد باشد و نه زیاد تنگ باشد تا فشار اضافی بر ناحیه عمل وارد نکند.

۸-قابلیت تنفس

جنس گن باید طوری باشد که هوا از آن عبور کند تا از عفونت و تعریق جلوگیری شود.

با توجه به توضیحاتی که ذکر شد، تشخیص و تمایز گن طبی یا گن بعد از جراحی با دیگر گن های موجود بسیار آسان است و تنها کمی نیاز به دقت دارد.

فراموش نکنید استفاده از یک گن استاندارد، برای بعد از جراحی های لاغری و تخلیه چربی، اهمیت ویژه ای دارد و در نتیجه ی عمل بسیار تاثیرگذار است.

امیدواریم این مقاله و نکاتی که درج شد برای شما مفید واقع شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *