جراحی زیبایی

مراقبت بعد از عمل جراحی زیبایی سینه (ماموپلاستی)

عمل ماموپلاستی یا جراحی زیبایی سینه به منظور بهبود ظاهری و تناسب اندام در بانوان انجام میشود.

این عمل میتواند با هدف کاهش سایز سینه یا افزایش آن صورت گیرد.
در ادامه به موضوع مهم مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی سینه خواهیم پرداخت.
پس از اتمام عمل و تثبیت وضعیت، بیمار به بخش منتقل می گردد و در صورتی که پزشک تایید نماید با دستورات لازم ترخیص خواهد شد.
درد در ناحیه سینه در سه تا پنج روز اول شدید بوده و پس از آن کاهش ییدا میکند. برای کاهش درد جراح سینه دارو تجویز خواهد کرد.
توجه: بدون تجویز جراح  دارو مصرف نکنید.
 
در 48 ساعت اولیه بعد از عمل ماموپلاستی جهت تسکین درد و پیشگیری از تورم میتوان از کمپرس آب سرد استفاده کرد. از روز سوم به بعد استفاده از کمپرس آب گرم مانعی ندارد و میتواند به بهبود کبودی کمک کند.
نکته مهم و قابل توجه استفاده از سوتین طبی مخصوص ماموپلاستی است. سوتین ماموپلاستی از پارچه های آنتی باکتریال و ضد حساسیت تهیه شده و فشار کاملا استانداردی به بافت وارد میکند. معمولا توصیه میشود سوتین بعد از عمل در طول شبانه روز پوشیده شود تا از تغییر شکل سینه و یا افتادگی آن جلوگیری گردد.
توجه داشته باشید هنگام استراحت حتما سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرید.
 
بیمار باید تا 6 هفته پس از عمل از هرگونه فعالیت سخت و بلند کردن اشیای سنگین خودداری کند. رعایت رژیم نمک و خودداری از مصرف غذاهای سنگین الزامی است.
توصیه میشود حداقل به مدت دو هفته از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی اجتناب شود. زیرا باعث تاخیر در روند بهبود زخم و طولانی شدن دوران نقاهت میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *